PSM I Sınavına Nasıl Hazırlandım?

Döndü Özlü
2 min readDec 9, 2020

Bestcloudfor.me teknoloji firmasında Product Owner olarak çalışmaktayım. Bu yazımda sizlere Professional Scrum Master (PSM1) sertifikası sınavına nasıl hazırlandığım ve bu süreçteki tecrübelerimden bahsedeceğim.

Scrum sertifikası veren iki kuruluş bulunuyor; bunlardan biri Scrum.org ve diğeri Scrum Alliancedir. Ben ise Scrum.org’dan alınabilecek Scrum Master sertifikaları ile ilgili bilgi vereceğim.

Scrum.org’dan alabileceğiniz aşağıdaki gibi üç adet Scrum Master sertifikası bulunuyor.

  • PSM I — Professional Scrum Master I
  • PSM II — Professional Scrum Master II
  • PSM III — Professional Scrum Master III

Sizlere PSM I sertifikasını almadan önceki sınava hazırlık sürecimden bahsetmek isterim.

Öncelikle belirtmek isterim ki biz Bestcloudfor.me olarak biz Scrum ve Kamban’ın kombinasyonu olan Scrumban’ı uyguluyoruz. Tabi Scrumban’ı anlamak için Scrum ve Kamban’ı ayrı ayrı anlamak gerekiyor. Bu yüzden sınava çalışmaya başlamadan önce bu iki methodu anlamaya çalıştım. Yaklaşık bir yıldır uygulamalı olarak da gördüğüm için özellikle Scrum’ı öğrenmek ve sertifikasını almak istiyordum. Bundan dolayı ağırlığı bu tarafa verdim.

Peki Sınava Nasıl Hazırlandım?

Sınava çalışmak aslında aynı zamanda bir özümseme süreci gibiydi. Öncelikle Scrum.org’dan Scrum Guide’ı Türkçe ve İngilizce olarak bir kaç kez okudum.

Pandemi öncesi Agile Turkey’in haftasonu etkinliklerine katılmaya çalıştım. Pandemi’den dolayı etkinlikler online olmaya başlayınca da online etkinliklere katılmaya gayret ettim.

Asıl sınav hazırlığına yaklaşık iki hafta önce başladım; Scrum.org’taki Open Assessment’ları üst üste bir kaç kere %100 alana kadar çözmeye devam ettim. Daha fazla ve farklı soru çözmek adına Udemy’den örnek sınav satın aldım ve bu sınavları da bir kaç kez üst üste %100 alana kadar çözdüm. Udemy’de en çok begendiğim ve faydalı olduğunu düşündüğüm kaynağı da sizlerle burada paylaşmak isterim. Özellikle Udemy’deki kaynakların şöyle bir avantajı oluyor; yanlış yaptığınız sorular için detaylı olarak açıklama yapıyorlar. Bu şekilde aslında soru çözerken tekrar bilgileri tazelemiş ve bilmediklerimizi de öğrenmiş oluyoruz. Kendimi hazır hissettikten sonra ise sınav satın alarak kendime sınava girmek için bir gün belirledim.

Sınavla İlgili Detaylar ve Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

  • Sınav süresi 60 dakikadır ve 80 soruluk sınavdan minimum %85 başarıyla geçmeniz gerekmektedir.
  • Sınav ücreti 150$. Sınavı Scrum.org’dan PSM I seçtikten sonra “Satın Al“ butonuna basarak sınavı satın alabilirsiniz.
  • Sınavı aldıktan sonra size gelen parolanın süresi ise siz sınava girmediğiniz sürece dolmayacaktır.
  • Parola tek kullanımlıktır. Bundan dolayı sınava girmeden önce internetinizin hızını ve planlı elektrik kesintisi durumunu kontrol etmek faydalı olacaktır. Çünkü sınav anında internet koparsa sınava tekrar giremeyeceksiniz.
  • Sorular çoktan seçmeli, doğru/yanlış ve birden çok seçeneğin seçilebileceği şekildedir.
  • Parolayı aldıktan sonra sınava istediğiniz zaman ve istediğiniz mekanda girebilirsiniz.

Bu yazımda sizlere PSM I sınavıyla ilgili detayları ve sınava hazırlık aşamasındaki kendi tecrübelerimi aktarmak istedim. Umarım faydalı olabilmişimdir.

Bir sonraki yazımda görüşmek üzere…

Teşekkürler

--

--